Lassan véget ér az idei tanév, mely hosszú évtizedek óta az egyik legfurcsább volt az emberiség történetében az online oktatással a középpontban. Az iskolarendszer azonban nem áll le, sőt szeptembertől ismét több ezer, ma még óvodás gyermek ül be az iskolapadba, és kezdi meg az intézményesített okosodást.

Nemcsak a gyerekek, a szülők számára is komoly dilemma ez a változás. Nem meglepő módon, hiszen nagyon nehéz a kicsik számára megfelelő iskolát választani, mely a lurkó második otthonává válik, és nagyban hozzájárul személyiségének kialakulásához. Lássuk, hogy miként válasszunk a kicsinek iskolát!

Ne feltétlenül csak a közelség döntsön

Sokan hajlamosak arra, hogy teljesen leegyszerűsítik az iskolaválasztás folyamatát: amelyik intézmény a legközelebb található a lakhelyhez, azt választják a gyermek számára. Ez sokszor optimálisnak és logikusnak tűnhet, de az esetek többségében nem mindig ésszerű. Különösen abban a tekintetben, hogy szabad iskolaválasztás van, tehát gyermekünk kis túlzással bárhová bekerülhet!

Emiatt érdemes jobban megnézni a lehetőségeket, hiszen nem kizárt, hogy öt perccel többet kell sétálni vagy autózni hozzá, de lényegesen jobb tanítónénivel kezdheti az iskolát, több lehetőség várhat rá, két nyelven tanulhat, esetleg kiszakadhat a városi nyüzsgésből, és egy óriási, jellemtelen, klikkesedő osztály helyett egy kis falusi iskolában szocializálódhat.

Befolyásolhatja a döntést, ha valamiben nagyon tehetséges a gyermek

A túlzott tehetségű gyermekek számára az iskola jellemzően szenvedés lesz minden tekintetben. Számukra tehát fontos megadni mindent, ami szükséges lehet ennek az elviseléséhez, ezáltal például olyan intézményt választani tanulásra, mely valamilyen specifikációval rendelkezik.

Például a gyermek már az első évében tanulhat idegen nyelvet, van direkt tehetséggondozás, tud táncolni, rajzolni, zenélhet, kibontakoztathatja a kreativitását és így tovább. Persze nem elég csak megnézni az iskolák szóróanyagait, legalább ilyen fontos személyesen is megbizonyosodni arról, hogy mindez a valóságban is igaz állítás, és gyermekünk tényleg megkapja azokat az előnyöket.

Az első tanító meghatározza a gyermek későbbi éveit

Túlzás nélkül kijelenthető, hogy a tanítónő személye rendkívül lényeges abban, hogy gyermekünk egészséges környezetben fejlődhessen az iskolában. Ha rossz az elsős tanítónő, az a lurkó egész későbbi éveit elronthatja, negatívan befolyásolhatja, emiatt lényeges utánajárni annak, hogy az adott iskolában kihez kerülne csemeténk.

Érdemes felkeresni egy ismerős szülőt, akinek konkrét tapasztalatai vannak a tanítónénivel, de menjünk el mi is nyílt napra, nézzük meg magunknak, hogy milyen is valójában a tanítónéni, hiszen ő helyettesít majd minket az iskolában, gyakorlatilag 8-10 órában rábízzuk a gyermekünket, így minden téren meg kell felelnie az elvárásainknak.

Mindenképpen menjünk el nyílt napra

Az iskolaválasztás egyik alapja a nyílt nap. Nem véletlenül rendezik az iskolák, és bár javarészt ilyenkor minden rózsaszín, minden szép és rendben van, azonban így is rengeteg mindent leszűrhetünk majd a látottak alapján. A felszereltséget, az általános tisztaságot, a tanítónéni személye mellett pedig megismerkedhetünk a mosdókkal, a büfével, a portával, sőt a nagyobb gyerekek testbeszéde is sokat elmond arról, hogy mennyire jól érzik magukat az iskolában.

Mindig legalább két intézmény nyílt napjára menjünk el, hogy legyen összehasonlítási alapunk. Még akkor is éljünk ezzel a lehetőséggel, ha egyébként már biztosnak hisszük magunkat abban, hogy hová szeretnénk íratni gyermekünket.

Könyvemről

A könyvben hat különálló kis történet lapul, melyek igazi főszereplői, Íku, Kesu és Tincsi a három mókusgyerek, akik a kisgyermekkori leleményességüket felhasználva próbálnak megoldani különböző kihívásokat…

Társasjáték

A Trükkös karácsony című társasjátékom igazi ünnepi szórakozást garantál. Ha szeretnél a gyermekeiddel egy élményekben gazdag, közös élményt, ne habozz…