Minden gyermekben van egy kis makacsság, egy eredendő, mondhatni ösztönös csökönyösség, így biztosan egyikükkel sem egyszerű, ha zöldségevésről van szó. Mi legalábbis még nem hallottunk olyan lurkóról, aki minden ellenkezés nélkül, bármikor és bármilyen formában megette volna a zöldséget.

Nyilván rengeteg különféle módszer létezik arra, hogy ezt a problémát egyszerűen át lehessen hidalni, biztosan minden szülőnek van speciális trükkje is erre vonatkozóan, azonban egy kutatás nemrégiben bebizonyította, hogy a megfelelő marketingtrükkökkel a zöldségevésre is rá lehetne venni a gyermekeket.

A mesehősökkel még a zöldség is jobban csúszik

Az Ohio Egyetem legfrissebb kutatásából kiderült, hogy a marketing nemcsak akkor lehet hatásos eszköz, ha édességgel és különféle egészségtelen dologgal kell tömni a gyerekeket, hanem akkor is, ha például a zöldségfogyasztásra akarjuk rávenni őket, lévén a mesehősök segíthetnek abban, hogy egészségesebb táplálkozásra térjenek rá a gyermekek.

Az említett intézmény kutatásai rendkívül olcsón és egyszerűen vizsgálták mindezt, lévén pusztán annyit tettek, hogy néhány kiválasztott iskola menzáján olyan plakátokat helyeztek el, melyeken ismert és a gyerekek által kedvelt mesehősök voltak láthatók, méghozzá zöldségeket és gyümölcsöket falatozva, sőt akadtak olyan helyek is, ahol videókat vetítettek ebben a kontextusban néhány ismert karakterről.

Négy hét alatt megduplázódott az egészséges ételfogyasztás aránya

Bár elsőre talán döbbenetesen hangozhat, azonban a vizsgálatok kezdetétől számolva négy hétbe telt, míg a kampánynak kézzel fogható eredményei lettek, ezáltal a menzákon azt tapasztalták, hogy minden iskolában legalább duplázódott az egészséges ételfogyasztás aránya a propagandaanyagok használatával, sőt voltak olyan intézmények, ahol háromszor annyi zöldséget és gyümölcsöt fogyasztottak a gyermekek a büféből, mint korábban.

Mindezt úgy, hogy mellé semmiféle konkrét felhívás vagy nevelői kérés nem történt a diákok felé, csak néhány zöldséget és gyümölcsöt majszoló mesehőst állítottak ki a menzán, illetve az iskolában, aminek ilyen nagy hatása volt a kicsikre. Érdekesség továbbá, hogy jellemzően sokkal nagyobb arányban tértek át az egészséges ételek fogyasztására azokban az iskolákban, ahol a hirdetések mellett kapcsolódó videók is folyamatosan levetítésre kerültek.

 A marketing nagy hatást gyakorol a gyerekekre

A fentiek ugyan üdvözölendő változások, azonban a Pediatrics folyóirat is felhívta a figyelmet a kutatás igazi mondanivalójára, miszerint bele sem gondolunk abba a mindennapokban, hogy a reklámok, a marketing milyen nagy hatást gyakorolnak a gyerekekre. Nemcsak a világnézetüket, de általános szokásaikat is képesek megváltoztatni, ahogyan tehát a zöldség- és gyümölcsevésre rá lehetett szoktatni őket, ugyanígy rossz berögződéseket sem nehéz rájuk erőltetni a reklámokkal.

Nyilván ezen a téren sem lehetne általánosítani, hiszen a kutatásban részt vett mintegy tíz általános iskola alsótagozatos diákjai közül a képek és videók hatására is bőven maradtak még olyanok, akik egyáltalán nem változtattak addigi életmódjukon. A drasztikus növekedés azonban azt mutatja, hogy volt azért eredmény, amire nem árt odafigyelni a jövőben, hiszen ha ilyen nagy dolgokra lehetünk képesek néhány mesehős bevonásával, akkor a jövőben hasonló trükkökkel rengeteg pozitív példát adhatunk még át gyermekeinknek.

Forrás

Könyvemről

A könyvben hat különálló kis történet lapul, melyek igazi főszereplői, Íku, Kesu és Tincsi a három mókusgyerek, akik a kisgyermekkori leleményességüket felhasználva próbálnak megoldani különböző kihívásokat…

Társasjáték

A Trükkös karácsony című társasjátékom igazi ünnepi szórakozást garantál. Ha szeretnél a gyermekeiddel egy élményekben gazdag, közös élményt, ne habozz…